27.8.08

Krišna



Krišna - prints, Vasudeva ja Devaki poeg. Peetakse ka jumal Višnu üheks kehastuseks. Ikonograafias on tema värv tumesinine. "Bhagavadgitas" on Krišna Bhagavat - jumal, pühak, suur õpetaja.

XV
Sri Bhagavat ütles:

...
7. Vaid osake minust on elavate ilmas igavene eluvägi. See tõmbab enese külge loomuvõimed ja kuuendana ka meele.


8. Nagu tuul võtab lõhnad nende asupaigast kaasa, nõnda võtab Isand nood enesega kaasa, kui saab uue keha või lahkub sellest.

9. Kuulmist, nägemist, kompimist, maitsmist, haistmist ja meelt valitsedes kogeb Ta valdasid.

10. Sõgedad ei näe, kui Ta loomujoontest saadetuna lahkub või püsib või kogeb. Näevad vaid need, kellel on Teadmisesilm.

11. Ka püüdlikud joogid näevad Teda, kes Ta asub nendes enestes. Ei näe aga meeletud, kes ei ole iseennast arendanud, kuigi võivad olla püüdlikud.

12. Tea, et päikesevalgus, mis paistab kõikjale maailmas, ning ka kuu- ja tulevalgus on minu valgused!

13. Mina lähen maa sisse ja toetan olendeid oma väega, mina toetan kõiki taimi ja mina saan mahlakaks soomaks.
...
15. Mina viibin kõikide südametes: minust on meelespidamine, Teadmine ja järeldused. Vaid minust annavad teada Veedad, mina olen Vedaanta autor ja Veedade tundja.
...

(Katkend "Bhagavadgita" XV ptk-st "Kõrgeima isiksuse jooga", Linnart Mälli tõlkes.)

Neil päevil tähistasid hindud hinduistliku mütoloogia üht suuremat tähtpäeva, Krišna sünnipäeva. Panen ka siia mõned kaunid pildid Krišnast, mis sõbrad mulle sel puhul saatsid.







No comments:

Post a Comment